Programlama dillerinin mantığı #2: Değişkenler




Tekrardan merhabalar, önceki postumda merhaba dünya örneğine değinmiştik.
ÖNCEKİ POST İÇİN TIKLAYIN
Bugün ise değişkenlerden bahsetmek size değişkenleri öğretmek istiyorum
Flowtürk'te değişken atamak ve o değişkene değer vermek için 2 öğemiz bulunuyor.
Adından da anlaşılacağı gibi, biri "değişkenler" öğesi, diğeri ise "giriş" öğesi.
Peki ne işe yarıyor bu değişkenler, hadi ondan biraz bahsedelim.
Değişken, en basit tabiriyle program kapatılıncaya kadar hafızada tutmak için RAM'de açılan bir "odacık" diyebiliriz.
Fazla basit gelmedi değil mi? :), bir örnekte gösterelim isterseniz..























Algoritmamızı hazırladık, şimdi bir deneyelim..


Bir diğer örnek...


Dikkat etmeniz gereken bir husus var, değişken atarken "" koymazsanız;program bunu string* yerine integer** olarak anlar ve yazılarınızı kabul etmez, sadece sayı kabul eder. Stringden integera çevirmek için de rastgele bir sayı yazmanız yeter (çift tırnak olmayacak tabi).

*:String, programlama dillerinde düz yazı değişkenlerine verilen isim, ama şuan bunu bilmenizin fazla bir önemi yok programlama dillerine geçişte bunlara yeniden değineceğim...
**:İnteger ise programlama dillerinde tam sayı değişkenidir, bir sayıyı string değişkenine koyabilirsiniz ama onun üzerinde matematiksel bir işlem yapamazsınız(Mesela 1.sayı 2.sayı istediniz, değişkeni string diye atadınız 1. sayımız 1 olsun, ikinci sayımız ise 5 olsun.İşlem olarakta toplama işlemi yaptınız. çıkan sonuç "15" olacaktır "6" değil.)
Yani eğer sayılarla işlem yapacaksanız (hesap makinesi gibi) değişkenlerinizi integer olarak atayın.
Bir sonraki postta "EĞER" e deyineceğim iyi günler ^^.