Programlama dillerinin mantığı #1: Merhaba dünya






Merhabalar,
ilk olarak kendimi tanıtayım yada herneyse siz kodlama mantığını öğrenmek için buradasınız, değil mi?
Pekala, başlayalım
Yazılımlar algoritmalarla çalışır, bunu en iyi şekilde kavrayabilmek için flowtürk görsel programlama öneriyorum. buraya tıklayarak flowtürk görsel programlamayı indirebilirsiniz.
İndirdiğinizde sizi böyle bir ekran karşılayacak.





















Buradaki nesnelerin ne işe yaradığını anlatayım..
BAŞLAT: Adından da anlaşılacağı gibi programın başlangıç noktasıdır
DEĞİŞKENLER:Burada saklayacağınız bilgileri isimlendirip onlara değer atayabilirsiniz,örneklerle daha da anlayacaksınız.
İŞLEM:Metinleri birleştirme yada sayılarla işlem yapmaya yarar.
GİRİŞ:Değişkenlere kullanıcıdan bir bilgi gerektiğinde bunu kullanacağız.
EĞER:Programda mantıksal sınama gerektiğinde bunu kullanacağız
ÇIKIŞ:Kullanıcıya bir mesaj iletirken kullanacağız.
DEĞİŞKEN İZLE:Değişkenlerdeki değerleri ekrana yazar.
DÜĞÜM: Kesin bir işlevi yoktur, döngü yaparken algoritmanın daha düzgün durmasını sağlar.
DURDUR: Programın en sonunda olması gereken parçadır.

Şimdi bunları öğrendiğimize göre bir örnek deneyelim
neredeyse her dili öğrenirken karşımıza çıkan "merhaba dünya" örneği


Haydi bir deneyelim..














Görüldüğü gibi çalıştı...


Flowtürkün sağından programınızı kişiselleştirebilirsiniz ama bu konuya çok değinmeyeceğim
Diğer programlama dilleri  de bu mantıkla ilerliyor.
Bir sonraki bölümde değişkenleri açıklayacağım.
SAĞLICAKLA KALIN