Programlama dillerinin mantığı #4: Döngüler




Merhabalar, önceki postumda size Eğer (if) i anlatmıştım
Programlama dillerinin mantığı #3: Eğer (if)
Şimdi ise döngüleri anlatacağım.
Döngüler, yaptırmak istediğniz işlemi istediğiniz sayıda tekrarlar.
Flowtürkte ise bunu yapmak için "düğüm" ve "eğer" i kullanacağız.

Bu yaptığımız algoritmada "Sayaç" diye bir değişken oluşturduk ve bu değişkene 0 sayısını atadık. Sonra "Sayaç" değişkenimiz 6 olana kadar 1 ekleyecek ve ekrana "Merhaba" yazıcak bir döngü oluşturduk. Şimdi test edelim.


Bu döngüleri diğer programlama dillerinde de göreceğimiz için bunları öğrenmeniz çok büyük önem taşıyor.
Okuduğunuz için teşekkürler, sağlıcakla kalın.